duminică, 18 octombrie 2015

Italia: Vila Garzoni

Pe  lista locurilor de vizitat in vacanta  mea in Italia si-au gasit locul si gradinile a  doua vile, vila Garzoni din Collodi si vila Reale din Marlia. De  mult timp mi-am dorit ca  atunci cand voi merge in Italia sa vizitez un astfel de loc, deoarece o vila este o miniatura a  unui castel, mai  putin celebra, dar cu mai mult farmec si mult mai linistita, dupa parerea mea. In genul acesta de loc nu o sa  vezi  multi vizitatori (ca la Versailles, daca e sa facem o comparatie), asa ca te poti plimba in voie si te  poti bucura nestingherit de frumusetea peisajelor.
 
Azi o sa iti prezint  vila Garzoni, din Collodi, Toscana, vila ce a fost construita inainte de 1652 si care a  fost detinuta de catre familia Garzoni pana la inceputul secolului XX. Vila se afla aproape de Lucca, asa ca poti ajunge foarte usor acolo. Vila este  construita in stil baroc, pe  culmea unui deal, iar in spatele acesteia se intind casutele unui sat medieval. Forma satului este deosebita, iar acest lucru il poti observa de pe un deal din apropiere. Noi asa am facut si am fost incantati de peisaj: dealuri line, acoperite de vita de vie sau maslini, drumuri inguste, ce serpuiau printre plantatii, iar in departare, vila, cu satul dispus strategic in spatele acesteia si gradinile vilei.
Iti spun de pe acum ca  vila nu se viziteaza. Ceea ce  poti vedea sunt gradinile si pavilionul cu fluturi, care este inclus in pret. Exista varianta sa cumperi si  bilete combinate, in care sa fie inclus si biletul de  intrare la Parcul Pinocchio, insa cum parcul respectiv era pentru copii, noi nu am optat pentru o astfel de  varianta. Astfel, am vizitat doar gradinile si pavilionul cu  fluturi.

Vila se afla in coltul din stanga, sus



Mie  imi plac statuile cu capul in nori:)))!!
 
Gradinile au o frumusete aparte datorita faptului ca  sunt construite in terase si sunt impartite in gradina de apa inferioara, de la poalele dealului si gradina de apa superioara, care cuprinde cascadele si "teatro di verdure". In apropierea vilei exista niste bolte superbe, peste care vegetatia a pus stapanire, ceea ce le-a transformat intr-un loc romantic si misterios. Cred ca boltele respective mi-au placut cel mai mult la  Vila Garzoni. Aproape de intrarea in vila se gaseste o padurice de bambus, prin care te poti plimba sau te poti odihni la umbra, pe o banca. In plimbarea prin gradina o sa descoperi niste caprite si niste papagali, care vor  fi tare  incantati sa te vada si sa "converseze cu tine". In rest, vei admira palmieri, lamai si statuile unor maimute, care mie mi s-au parut ca aveau un aer tare dramatic.
Pavilionul cu fluturi este  o structura de sticla si piatra care recreaza, prin intermediul plantelor, florilor si a temperaturii, conditiile dintr-o padure tropicala. Pavilionul  a  fost interesant, mai ales pentru ca un fluture enorm s-a asezat pe  umarul sotului meu, fapt ce  mi-a dat ocazia sa il fotografiez. Nu am vazut prea multi fluturi colorati, asa cum ma  asteptam, dar probabil erau ascunsi in perdeaua de vegetatie si nu s-au lasat descoperiti atat de  usor.
Broscute in Pavilionul cu fluturi

Vegetatie in  Pavilionul cu fluturi

Si evident, fluturii din Pavilion




Locul meu preferat din gradinile vilei


Paduricea de bambus

Mi-au placut statuile maimutelor la nebunie, asa ca a  trebuit sa le fotografiez pe toate:)))


Per ansamblu, mi-a placut gradina si cred ca as mai reveni acolo, daca as mai avea ocazia vreodata. Locul este linistit si te indeamna la  meditatie. Mie mi se pare un loc perfect pentru relaxare si deconectare. Tu ce parere ai?


 


Vila, gradinile si satul, vazute de pe un deal din apropiere


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu